lördag 22 december 2012

God jul och gott nytt år!

Nu är det dags för mig att ta jullov och ägna tiden den närmaste veckan åt frosseri och julfirande. Det innebär att bloggen kommer att ligga i stiltje under resterande delen av 2012. Jag vill avsluta detta år med att varmt rekommendera en skiva som kanske borde varit med på min bästalista över årets album. Det tog dock tid för mig att upptäcka det så jag får tipsa om Shovels & Ropes O' Be Joyful nu istället. Musiken är en väl avvägd blandning av punkig indiepop och countrybaserad folkrock framfört av den amerikanska duon Michael Trent och Cary Ann Hearst. Titellåten, som ni kan se och höra via YouTube-klippet nedan, utgör tillsammans med den nedtonade Lay Low och den bluesrockande Tickin' Bomb mina direkta favoriter. Skivan finns tillgänglig på Spotify, klicka på länken ovan, och jag uppmanar er alla att ge den lite av er uppmärksamhet om ni inte redan gjort så.

Sedan vill jag även lansera min definitiva spellista för jul och nyår: Bästa julen och ett gott nytt år (2012) Den innehåller mina personliga favoriter över låtar som lämpar sig för dessa tider. Ett i mina öron oumbärligt soundtrack till julbordet. Det spretar åt olika håll med allt från artister som Elvis Presley och Everly Brothers till Sufjan Stevens och Punch Brothers. Det som förenar är att samtliga låtar kretsar kring jul- och nyårstema. Lyssna gärna, ni kanske hittar några nya personliga favoriter.

Jag önskar er alla en riktigt välljudande jul och ett gott nytt musikår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar