torsdag 20 februari 2014

Royal Blood - Ränderna går aldrig ur

Modern hårdrock är en svår genre för mig. Hur mycket jag än letar hittar  jag sällan rätt. Jag kan visserligen hitta en och annan favorit i grupper som Baroness, Mastodon och Volbeat men i förhållande till övrig musik jag intresserar mig för så är det marginellt. Inte sällan blir det för mycket drakar, fantasy och demoner och då tappar jag lätt sugen. Visst, det tillhör genrens stilmarkörer men år 2014 borde genren inrymma annat också.

Kanske är den brittiska duon Royal Blood någonting på tråden. De har jämförts med The White Stripes och The Black Keys men för mig låter de mer som ett pånyttfött King's X och det bästa av 90-talets flanellrock ligger inte långt borta. Det låter mycket lovande tycker jag. Här är videon till deras första singel, Out of the Black, som gavs ut förra året och jag gillar även den senaste singeln Little Monster som ni hittar på min spotifylista över aktuella favoriter från 2014. Jag hoppas på mera från Royal Blood.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar