onsdag 19 mars 2014

Parker Millsap: Truck Stop Gospel

Parker Millsap framställs med rätta som en av de där unga, lovande och brådmogna singer/songwriter-artisterna som hämtar inspiration från amerikansk folk, country och bluegrass. I likhet med talangfulla ynglingar som John Fullbright, Dylan Leblanc och Joe Nolan. Ur mitt perspektiv känns nog Millsap som mest intressant av dem alla. Det finns något egensinnigt hos honom och en lite lagom galen framtoning som för tankarna till en ung Tom Waits. Jag tror på det här, i längden, när det har fått mogna lite. Han är aktuell med sitt självbetitlade album som jag inte hört i sin helhet än men här kommer i alla fall ett smakprov som faller mig i smaken:


Vill ni höra mer av Millsap kan ni alltid lyssna på skivan Palisade från 2012 som han spelade in tillsammans med Michael Rose och finns tillgänglig på Spotify. Titellåten, som jag tidigare uppmärksammade här på bloggen, är utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar