söndag 18 maj 2014

Matrimony är förevigade på bloggen. Stort!

Det finns många talangfulla grupper som kommer och går. De blir hyllade vid sin ankomst men avtrycken suddas snabbt ut och de glöms bort. Ibland med rätta men inte sällan kan det kännas orättvist. I bästa fall kan de i framtiden få en Sixto Rodriguez-upprättelse men de allra flesta får finna sig att bli rockhistoriens doldisar. Kanske blir det amerikanska familjeprojektet och folk-popbandet Matrimony ett sådant. De släppte tidigare i år debutskivan Montibello Memories vilken jag egentligen inte hunnit lyssna så mycket på. Men jag har fastnat för låten Lucky Man som har gått på repeat i mina hörlurar på morgonen de senaste veckorna när jag velat ändra på sinnesstämningen inför en ny dag på jobbet. En upplyftande låt som inte ska glömmas bort. Därför lägger jag upp den här på min blogg. Då är den ju garanterat förevigad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar