torsdag 19 juni 2014

John Fullbrights sånger håller

Jag har redan vid ett tidigare skede på denna blogg uppmärksammat John Fullbrights senaste album Songs. Främst hyllade jag det utsökta öppningsspåret  Happy. När jag nu fått tid till att lyssna på hela albumet i sin helhet vill jag uppmärksamma det än mer och givetvis få fler fler att uppskatta detta. För det är riktigt bra och ett steg i rätt riktning i förhållande till den löftesrika debuten From The Ground Up. Tillsammans med Parker Millsaps förträffliga debutalbum är det årets främsta behållning på den amerikanska singer/songwriter-scenen inom mitt snäva men alltid lika nyfikna perspektiv. I nivå med hur Rufus Wainwright, Ryan Adams och Ron Sexsmith lät på sina första skivor för sådär 15 till 20 år sedan. Sedan finns det ju massa referenser att dra till 70-talet men det blir man kanske inte klokare av. Det är ju lättare att bara lyssna på musiken. Jag tror ni kommer att gilla det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar