torsdag 17 juli 2014

Bry Webb

Som så ofta förr får jag de mest intressanta musiktipsen från tidskriften American Songwriter och så även denna gång. I nuläget den musiktidning, även om jag främst läser den på nätet, som passar min musiksmak allra bäst. Det senaste tipset som nått mig är den för mig tidigare obekante singer/songwritern Bry Webb. Han har, som så många andra "ledsna män med gitarr", sina rötter i ett punkrockband (The Constantines) och är aktuell med sin andra fullängdsplatta; Free Will. Än så länge har jag enbart hört enstaka låtar via You Tube men det låter intressant. Det luktar Bill Callahan, Damien Jurado och Sean Rowe och i kombination med en behaglig och självsäker röst får det mig att uppskatta det jag hör. Ni kan läsa recension om ni klickar här och lyssna på låtarna nedan som båda ingår på den aktuella plattan. Ytterligare ett bevis på Kanadas utsökta förmåga att leverera skickliga singer/songwriters i folkton.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar