onsdag 2 mars 2016

Blandband: C90 - Country är ju soul

Mitt blandbandstema fortsätter. Denna gång på ett tema som är tämligen uttjatat i nördiga kretsar men som jag ändå inte kan låta bli. När countrymusik förenas med soul slutar det ofta i ett frosseri av sydstats- och västkustrock och så även i detta fall. Avsikten med detta blandband var att kunna placera fina låtar med nutida aktörer som Chris Stapleton, Eric Church och Tedeschi Trucks Band i ett historiskt sammanhang och jag tycker att jag lyckades ganska bra.


Musik blir alltid bättre i ett historiskt sammanhang. Från Glen Campbell till Julie Rhodes är steget ganska långt men men jag hoppas ni hittar den röda tråden. Eller det spelar ingen roll, det viktiga är ju att man gillar det man hör. Jag hoppas i alla fall ni lyssnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar