lördag 14 maj 2016

Slim Cessna's Auto Club igen

Min förkärlek till Slim Cessna's Auto Club har i första hand inte så mycket med kvalitativ musik att göra. I många avseende gillar dem mer för det som de försöker göra än det som de faktiskt gör. Det är inte alltid bra, utifrån någon slags objektiv bedömning, men jag gillar det oftast ändå. Jag ska dock i ärlighetens namn erkänna att deras senaste projekt, Denver Broncos UK, åtminstone på skiva blev ganska tråkig historia. Det fungerade i en låt eller två men sen tappade till och med jag intresset. Deras senaste fullängdsalbum, Unentitled, var inte heller i nivå med den trio plattor de gav ut dessförinnan. Trots det finns det ingen risk att jag glömmer bort dem.

Nu är de aktuella med nytt album och jag är alltid lika nyfiken på vad de tar vägen med sin apokalyptiska domedagscountry. I september kommer ett album och här är ett första smakprov:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar